Projekt „ZŠ A MŠ VESLAŘSKÁ – NÁSTAVBA“
Projekt MAP
Program sociálně emočního učení – vývoj a implementace komplexní podpory duševního zdraví dětí (ProSocEmU)
(TQ01000106)
Projekt zaměřující se na rozvoj wellbeingu a sociálního a emocionálního učení žáků. Rozvoj sociálního a emočního učení má efekt nejen na vzdělávací výsledky, ale také na redukci problémového chování, na navazování pozitivních vztahů a na mentální zdraví žáků. Cílem projektu je uvést do českých škol nástroj určený k rozvoji sociálního a emočního učení, určený pedagogům základních škol. Tento projekt realizuje Masarykova univerzita s podporou Technologické agentury České republiky. V rámci projektu získávají učitelé školení a materiály pro práci s třídami a realizují ve svých třídách dvacetiminutové lekce sociálního a emočního učení v průběhu školního roku. Získají také podporu a supervizi odborníka z praxe a stanou se součástí komunity učitelů, kteří budou tento přístup aplikovat ve svých třídách.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů
Do projektového portfolia NIDV patří od ledna 2018 projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363), zkráceně. V současnosti neexistuje ucelený systém celoživotního profesního rozvoje učitelů a ředitelů. SYPO má za cíl tento stav významně změnit a nastavit systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků tak, aby pozitivně ovlivnil kvalitu českého školství.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.
DigiKoalice (Česká národní koalice pro digitální pracovní místa)
Naše škola je členem DigiKoalice. Jedná se o otevřené uskupení zástupců státních institucí, IT firem, ICT sektoru, vzdělávacích institucí, akademické obce, neziskových organizací, zřizovatelů škol a školských zařízení a dalších subjektů, které chtějí přispět ke zvýšení digitální gramotnosti občanů ČR.
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů při vzdělávání žáků se SVP
Spolupráce na projektu s PdF Univerzitou Palackého v Olomouci, pod vedením doc. Mgr. Jiřího Langera, Ph.D.
Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ a SŠ
Spolupráce na projektu s PED MUNI. Zahraniční stáž pro pedagogy ve škole pro žáky se SVP ve Stuttgartu a v Heilbronnu v Německu.
- EU peníze školám
- ZŠ zpracovala v rámci šablony III/2 DUM
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OPVVV)
-
-
- Šablony I. Název projektu: ZŠ Logopedická Brno 22 (ukončeno)
- Šablony II. Název projektu: Nové šablony pro ZŠ a MŠ Brno, Veslařská 234 (ukončeno)
- Čtenářské dílny pro 1. a 2. stupeň ZŠ, Výzva č.: 56
- OP JAK I. Název projektu: Šablony OP JAK I pro ZŠ Brno Veslařská (reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0001369), 1. 9. 2022 – 31. 8. 2024
- Šablony OP JAK II pro ZŠ Brno Veslařská (reg. č. CZ.02.02.04/00/24_034/0009573) 1.9.2024 – 31.8.2026
-
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
iKAP – Projekt Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Jihomoravském kraji
Projekt je zaměřen na implementaci aktivit a opatření naplánovaných v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoji vzdělávací soustavy v JMK na roky 2024 – 2028 (DZ JMK) a Krajských akčních plánech rozvoje vzdělávání JMK na období 2023 – 2025, které povedou ke zlepšení kvality vzdělávání na území JMK v návaznosti na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR. Škola je do projektu zapojena v rámci Podkativity 2.14 Implementace ročních akčních plánu KAP III – Metodická síť školských poradenských zařízení, a to zastoupením PhDr. Mgr. Veroniky Včelíkové, Ph.D.